FAQ

FAQ staat voor Frequently Asked Questions. Het komt ook voor als Q&A, hetgeen staat voor questions and answers. In Nederland kennen we de FAQ als de Veel Gestelde Vragen . Dit is de pagina waar ik antwoord probeer te geven op de, voor mij bekende, meest gestelde vragen. Hopelijk staat je vraag op deze FAQ-pagina met daaronder een duidelijk antwoord.

Moet ik van tevoren douchen?

  • Ja, om hygiënische redenen is het van belang om voor je bezoek aan de praktijk te douchen en schoon ondergoed aan te trekken.

Tip: breng na het douchen geen bodylotion of make-up aan. Laat voor het gemak ook je sieraden thuis.

Moet ik helemaal naakt?

  • Dat is mede afhankelijk van de behandeling. Je ondergoed (inclusief BH) kun je uiteraard altijd aanhouden. Bij dames maak ik op de massage tafel het bh-bandje los en weer vast. Zo hoef je je op geen moment ongemakkelijk te voelen.

Tip: graag voor de behandeling eerst thuis douchen en breng geen bodylotion of make-up aan. Laat voor het gemak ook je sieraden thuis.

Wordt ik tijdens de massage geheel toegedekt?

  • Ja, i.v.m. de discretie en tegen het afkoelen ben je constant toegedekt met handdoeken, ik sla alleen de handdoeken open op de plek waar gemasseerd wordt. Zodra ik klaar ben met een bepaald gebied wordt deze weer toegedekt.

Wanneer hoef ik mij niet te ontkleden?

  • Bij stoelmassage, holistic pulsing en ademcoaching wordt de kleding aangehouden. Wordt holistic pulsing of ademcoaching gecombineerd met een massage dan kan het zijn dat je je geheel of gedeeltelijk ontkleed. Dit gaat natuurlijk altijd in overleg met jou.

Moet ik zelf nog iets meenemen?

  • Nee, dat is niet nodig. Voor iedere cliënt gebruik ik schone handdoeken, mocht je toch liever je eigen handdoeken gebruiken dan kan dit natuurlijk ook.

Hoe vaak moet ik worden behandeld?

  • Vaak zijn klachten niet na één behandeling verholpen. Het aantal behandelingen en de frequentie ervan, hangt af van de aard van de klachten en het doel dat je voor ogen hebt. De mate van verbetering verschilt per persoon en per klacht. Per behandeling bekijken we samen of en wanneer een volgende behandeling nodig is.

Kan het hele lichaam worden gemasseerd?

  • Ja, dat kan. Erogene zones worden echter niet gemasseerd. Dus je rug, schouder, benen, billen, voeten, buik, armen, handen, decolleté, gezicht, hoofdhuid kunnen door mij worden gemasseerd.

Respecteer mij als professionele massagetherapeut en vraag ook niet of de erogene zones gemasseerd kunnen worden.

Een afspraak maken, telefonisch of online?

  • Graag online, dat is voor jou en mij het makkelijkst. Je kan eenvoudig 24/7 de dag en de tijd wanneer het jou uitkomt inplannen.

Wat mij betreft, telefoneren terwijl ik een behandeling geef is heel lastig.

Hoe lang van te voren kan ik een afspraak maken?

  • Minimaal 4 uur van tevoren. Omdat ik je niet wil teleurstellen, raad ik je echter aan om tijdig ( ± 1 week van de voren) een behandeling te boeken. Vooral de avond- en weekenduren zijn snel volgeboekt.

Ik ben te laat/te vroeg.

  • Mocht je onverhoopt vertraagd zijn, laat dat dan even weten. Mocht je juist te vroeg zijn, WhatsApp dan even om te controleren of de behandeling voor jou al afgerond is. Bij geen gehoor verzoek ik je niet eerder dan het tijdstip van jouw afspraak aan te bellen uit respect voor mijn cliënt.

Wat is het verschil met de fysiotherapeut?

  • De fysiotherapeut focust zich vooral op het adviseren en aanleren van oefeningen en houdingscorrecties om fysieke klachten te verhelpen.
    Veel klachten staan echter niet op zichzelf, maar hebben een onderliggende oorzaak. Klachten geven aan dat je fysiek, emotioneel en/of mentaal niet in balans bent. Ik wil je helpen om weer in balans te komen.

Wordt de behandeling vergoed?

  • Nee, voor vergoeding moet de praktijk aan bepaalde voorwaarden voldoen. Welke voorwaarden dat zijn, verschilt per verzekeraar en hebben altijd een financiële impact waardoor de massage/behandeling een stuk duurder word.

Tip; Raadpleeg voor de zekerheid altijd je zorgverzekeraar.

Vraag niet in de FAQ?

Mocht jij jouw vraag of antwoord niet in deze FAQ kunnen vinden, maak dan gebruik van het contactformulier of WhatsApp +31 06 48608341. Ik zal proberen om je vraag z.s.m. te beantwoorden.